هر آنچه برای داشتن کودک شاد لازم است!

چطور بهترین وسایل بازی برای کودکان را تهیه کنیم ؟

1400/9/13 10:21
306 بازدید
اشتراک گذاری

اما عده ای ممکن است به دلایل زیادی از این کار صرف نظر کنند. اولین دلیلی که برخی از والدین برای استفاده نکردن از این مکان ها دارند این است که آن ها به طور کامل به وسایل مهدکودک و تجهیزات سرگرمی کودکان در این مکان ها اطمینان ندارند و امنیت کودکشان را در خطر می بینند از طرفی با افزایش جمعیت و افزایش سطح رفاه خانواده ها در کشور، والدین فقط به گذران وقت کودک نگاه نمیکنند و برای آن ها مهم است که در زمانی که کودک خارج از خانه به سر می برد تحت تعلیم و آموزش قرار گیرد و در واقع بسیاری از افراد مهد کودک را مکانی برای رشد و شکوفایی فرزندان خود قلمداد می کنند.

پس با در نظرگیری همه ی این جوانب می فهمیم که یک خانه بازی یا مهدکودک ایده آل علاوه بر تامین امنیت و سلامت کودک به بهترین شکل ممکن باید کودک را آموزش دهد.با نگاه به همه ی این نقطه نظرها باید این را نیز در ذهن داشت که علایق و رفتار کودکان نسل جدید بر تصمیمات والدینشان تاثیر می گذارد،پس برای جلب رضایت عموم والدین باید امکانات و تجهیزاتی را فراهم کنید که این امکانات وسیله شادی و تقویت روح کودکان آن ها باشد.از طرفی هرقدر تجهیزات مهدکودک به روز تر باشد به برندینگ و محبوبیت مهدکودک شما نیز کمک می کند و در واقع برگه برنده ای در مقابل سایر رقبای شماست.

پس اگر برای موفق شدن در این زمینه عزم خود را جزم کرده اید یا دوست دارید در این زمینه اطلاعات کسب کنید برای معرفی محصولات این بازار و آگاهی بیشتر در این حوزه با این متن همراه باشید..

انتخاب بهترین تجهیزات مهد کودک

تجهیزات محبوب مهد کودک شامل سرسره ، تاب ، استخر توپ ، استخر شن ، میز و صندلی ، ترامپولین ، خانه مشاغل ، کفپوش و دیوارپوش های مخصوص می باشند.

سرسره و تاب

سرسره و تاب های موجود در پارک ها به دلیل استفاده ی زیاد و جنس نامرغوب فرسوده و گاها به دلیل طراحی های غیر استاندارد باعث آسیب به کودکان می شود به همین دلیل احداث سرسره و تاب های ایمن ، مدل جدید و رنگارنگ در مهدکودک یک امتیاز برای افزایش محبوبیت خانه بازی یا مهدکودک شما به شمار می رود. ضمنا می توان با استفاده ازیک تاب و سرسره کوچک به راحتی حیاط مهدکودک و خانه بازی را تجهیز کرد.

وسایل بازی کودک

استخر توپ وشن

احتمالا در شهربازی ها استخر های توپ و شن را دیده اید، که هر کدام جذابیت خاص خودش را برای کودکان دارد ولی به یاد داشته باشید بسیاری از والدین حتی در شهربازی ها هم اجازه استفاده از این وسایل را به کودکشان نمی دهند چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت در این موارد احتمال ابتلا به انواع بیماری ها بالا می رود...حالا شما مهدکودکی را تصور کنید که استخر توپ و شن دارد ولی شست و شوی وسایل را به شدت انجام می دهد و پروتکل های بهداشتی را هم پیگیری می کند،آیا زبانزد همه نمی شود؟!

میز و صندلی

کودکان ساعات زیادی را در خانه های بازی سپری می کنند و برای انجام بسیاری از کار ها مانند درست کردن کاردستی،کشیدن نقاشی و آموزش باید از میز و صندلی استفاده کنند.این یعنی وجود میز و صندلی های استاندارد با در نظر گرفتن ارگونومی اسکلت کودکان باعث می شود نه تنها دچار آسیب های استخوانی نشوند بلکه احساس راحتی بیشتر کنند و کمتر به شیطنت و تحرک های بیهوده بپردازند.زیبا بودن طراحی ظاهری این تجهیزات باعث جذابیت دوچندان محیط بازی کودکان می شود.

ترامپولین و خانه مشاغل

همه کودکان جنب وجوش را دوست دارند و به جرات می توان گفت وجود یک یا چند ترامپولین مرغوب و با کیفیت تا سال ها مرکز بازی یا مهدکودک شما را در چشمگیر ترین جایگاه ممکن قرار می دهد.

همان طور که می دانید کودکان در سنین سه تا هفت سالگی کنجکاوی زیادی درباره مشاغل و شرایط آن دارند به همین دلیل اختصاص دادن بخشی از محیط بازی کودکان به این مورد و تجهیزات مربوط به آن خالی از لطف نیست، البته همان طور که اشاره شد همه این تجهیزات ذکر شده باید در درجه اول ایمنی و سلامت کودک را تامین کند پس این را به یاد داشته باشید که تجهیزات ذکر شده نمی تواند با هر متریال یا جنسی درست شود و بهتر است برای حفظ سلامت و ایمنی کودکان و افزایش زیبایی و جذابیت محیط بازی این محصولات را فقط از نمایندگی های کارخانه ای و گارنتی دار تهیه کنید.

چطور بهترین وسایل بازی برای کودکان را تهیه کنیم ؟

کفپوش و دیوارپوش های مخصوص

گفتنی است که هر کدام از موارد مذکور از مواد خاصی درست شده است و جنس خاصی را دارا ست مثلا میز و صندلی ها معمولا از جنس پلاستیک های ضخیم ولی سبک وزن تهیه می شوند همچنین برخی از آن ها روکش های ضد باکتری دارند که به سلامت کودکان کمک می کند.

کارشناسان تولید تجهیزات مهدکودک نیز معتقدند به دلیل تحرک زیاد کودکان در این فضا ها و افزایش احتمال آسیب های فیزیکی و جسمی بهتر است از دیوار پوش ها و کفپوش هایی استفاده شود که حالت ضربه گیر دارند آن ها در تلاشند ضمن ایجاد خاصیت ضربه گیری در این محصولات،طول عمر بالاتری به آن ها ببخشند و از فرسایششان جلوگیری کنند. برای کنترل صدا نیز می توان از فوم آکوستیک استفاده کرد که قابل نصب روی دیوارها می باشد. امید است با خواندن این مطلب آگاهی خود را بالاتر برده و با دید وسیع تری تصمیم گیری و خرید کنید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)